Friday 15 June 2012

andai AKU TERJATUH


Saudaraku...

andai pernah aku terjatuh ke jurang derita,
dalam mengejar impian kita,
dalam mengejar Redha Nya,

jangan pernah kau biarkan aku...



Tahukah kamu,

mungkin sengaja ku memilih jalan sengsara ini..
mungkin juga bukan ku sengaja memilih jalan ini...

Ingatlah....

jangan biarkan walau sesaat saudaramu ini...
kerana ia amat menyakitkan..



ketahuilah,

aku juga manusia biasa yang ingin berjaya..
hulurkan tanganmu..
bimbinglah aku disaat aku terleka....


"Nasihati dan bimbinglah mereka dengan ajaran Islam..
 Tutuplah aib dan cintai mereka sebagaimana kita mencintai diri sendiri...
 Apabila melihat mereka melakukan keburukan, 
bencilah perkara buruk itu,
 bukan dirinya..
 Kemudian doakan kebaikan di dunia dan akhirat buat mereka"


1 comment: